인공지능의 안전하고 신뢰할 수 있는 개발과 사용을 보장하기 위해 거버넌스를 강화해야...
인공지능, 즉 AI 란 무엇인가요?
AI는 성능을 향상시키는 방법을 "학습"하는 컴퓨팅 시스템입니다. AI는 IRS의 일상 업무를 강화하고, 효율성을 향상시키며, 세무 행정을 위한 보다 효과적인 방법을 제공할 수 있는 잠재력을 가지고 있습니다. 미국 국세청은 2008년부터 AI와 유사한 기술을 활용해 왔으며 계속해서 활용 범위를 확대하고 있습니다.
IRS가 AI 를 사용하는 데 위험이 있나요?
IRS는 납세자의 권리가 적절하게 보호되도록 해야 합니다. AI의 사용은 시민의 자유, 윤리, 사회적 불평등과 관련된 기존 편견과 우려를 증폭시킬 가능성이 있습니다. 기존 편견이나 사회적 불평등을 반영할 수 있는 데이터를 사용하여 AI 시스템을 만들 때 편견이 발생할 수 있습니다.
TIGTA는 감사결과 무엇을 발견했나요?
2024년 2월 현재 IRS는 운영, 고객 서비스 및 집행 강화를 목표로 진행 중인 30개의 AI 프로젝트와 38개의 계획된 AI 프로젝트를 보고했습니다.
대부분의 프로젝트는 내부 프로젝트이며 대부분 계약상대방이 참여합니다.
IRS AI 프로젝트의 18%는 납세자의 참여가 필요한 외부 프로젝트입니다. 이러한 프로젝트의 대부분은 모든 납세자가 IRS.gov 웹사이트를 통해 또는 대화형 음성 응답 시스템에 전화하고 탐색하여 액세스할 수 있는 챗봇 또는 음성봇입니다.
프로젝트의 68%에는 일정 수준의 계약상대방(공급자) 지원이 포함됩니다. 시작 연도 계약 비용이 1억 4,600만 달러를 초과했으며 계속사업 비용은 6억 2,100만 달러를 초과한 것으로 나타났습니다.
거버넌스를 강화하기 위해 IRS는 최고 데이터 및 분석 책임자(CIO)가 이끄는 새로운 AI 감독 조직을 설립했습니다. IRS는 인플레이션 감소법을 통해 받은 추가 자금이 IRS에 AI 사용을 확대할 수 있는 기회를 더 많이 제공한다고 언급했습니다.
감사보고서 full version은 기관회원 자료실에 업로드했습니다.
(영어 원문)
Governance Efforts Should Be Accelerated To Ensure the Safe, Secure, and Trustworthy Development and Use of Artificial Intelligence
What is Artificial Intelligence, or AI?
AI are computing systems that “learn” how to improve their performance. AI has the potential to enhance the IRS's daily operations, improve efficiency, and provide more effective methods for tax administration. The IRS has been working with AI-like technology since 2008 and continues to expand its use.
Are there any risks to IRS using it?
The IRS must ensure that taxpayer rights are adequately protected. The use of AI has the potential to amplify existing biases and concerns related to civil liberties, ethics, and social disparities. Biases may arise when AI systems are created using data that may reflect preexisting biases or social inequities
What did TIGTA find?
As of February 2024, the IRS reported 30 active AI projects and 38 planned AI projects aimed at enhancing operations, customer service, and enforcement.
Most of the projects are internal, and most involve contractors.
18% of IRS AI projects are external projects that require taxpayer engagement. Most of these projects are either chatbots or voicebots that all taxpayers can access via the IRS.gov website or by calling and navigating an interactive voice response system.
68% of projects involve some level of contractor support. We found that base year contract costs exceeded $146 million with additional option years’ costs to be $621 million.
To strengthen its governance, the IRS has established a new AI oversight organization, led by the IRS Chief Data and Analytics Officer. The IRS noted that supplemental funding it received through the Inflation Reduction Act provides the IRS increased opportunities to expand its use of AI.